lördag 12 maj 2012

Ny matta..........

Det stora projektet på tomten blev att anlägga ny gräsmatta.
Vår gamla var så himlans torr och tråkig och bestod mest av klöver och maskrosor.
 Det ska bli trevligt att få en mjuk matta att springa barfota på men vi måste tydligen vänta ett par veckor innan vi får göra det. 
Min käresta har varit den som dragit det tyngsta lasset och kört med jordfräs,
lagt på mer jord och jämnat till med vält. Nu får jag göra det roliga "finliret".......
 Passar mig perfekt! :-)

Planteringarna i pallkragarna gjorde vi förra året. I den högra står ett äppelträd och i den vänstra ett plommonträd. Vore kul om det kunde komma lite frukt på dessa i år.
 Längst bort i hörnet blir det nog en rabarberplantering, så jag kan göra mer rabarbersylt. Och till vänster men utanför bilden kommer ett annat litet projekt som jag visar framöver.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar